
Zvýšte návštevnosť svojej web stránky svojpomocne. Keď dobrý internetový marketing a internetová reklama nie sú výhradne doménou profesionálov.

Dnes vás zoberieme na návštevu priamo do kuchyne dobrého internetového marketéra a sprostredkujeme vám niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu vyzrieť na spôsoby zvyšovania návštevnosti vašej web stránky. Asi z vás nedokážeme spraviť úplne expertov na internetový marketing, ale ukážeme vám, že mnohé z toho, čo dokážete pre zvyšovanie návštevnosti web stránky spraviť sami nevyžaduje žiadne špeciálne nuansy rokmi ostrieľaného špecialistu. Vyžaduje to skôr nápaditý, šikovný prístup k možnostiam, ktoré pri internetovej reklame máme všetci.

Zvyšovanie návštevnosti offline
Každá vizitka, brožúra, firemné auto, ktoré púšťate do sveta je váš offline nástroj zvyšovania návštevnosti web stránky. Svoju web stránku musíte propagovať všade, kde to ide, budúceho návštevníka vašej web stránky môžete uloviť kdekoľvek. Naviac, ak niekto prekoná pomyselnú bariéru medzi svetom offline a nájdením vášho webu online môže ísť o veľmi cenného návštevníka s veľkým záujmom o váš produkt, či službu. Web stránku je nutné propagovať neustále, čím častejšie to robíte, tým väčší počet návštevníkov vašu web stránku navštívi.

Publicita a marketing web stránky
Budovať publicitu web stránky môžete aktívne, alebo pasívne. Prvý, aktívny spôsob je budovanie siete odkazov na web stránku ( link building ). Môžete požiadať svojich partnerov, odborné weby, internetové katalógy, či ďalšie weby príbuzné k vášmu odvetviu o zverejnenie odkazu na vašu web stránku na ich webe. Druhý, pasívny spôsob je lákanie odkazov na web stránku ( link baiting ). Link baiting je založený na budovaní kvalitného a unikátneho obsahu ( napr. písanie odborných článkov ) a motivovaní návštevníkov, aby na vás odkazovali a tým váš web propagovali.

PPC a platená internetová reklama
Ak ste si doteraz vystačili bez financií, či len s minimom finančných prostriedkov, teraz to už bez nich nepôjde. Dobrou správou, ale je, že ak budete platiť, budete platiť len za reálneho návštevníka vašej web stránky. Model internetovej reklamy, ktorý je označovaný ako pay-per-click (PPC) je totiž založený na princípe, že platíte len za kliknutie na vašu reklamu ( teda nie za zobrazenie reklamy ).
K samotnému prevádzkovaniu reklamy potrebujete konto u prevádzkovateľa PPC systému, textovú reklamu, alebo reklamný banner a definíciu kľúčových slov, web stránok, či záujmov návštevníkov pri ktorých sa bude vaša reklama zobrazovať. Potom už záleží len od výšky rozpočtu ako výrazné zvyšovanie návštevnosti web stránky zaznamenáte. Musíme však tiež upozorniť na to, že PPC systémy sú často veľmi komplikovanými službami a pokiaľ im nerozumiete na hlbšej úrovni je lepšie osloviť na nastavenie PPC kampane profesionála. Neprídete tak zbytočne o peniaze. Ak však radi experimentujete, radi sa dostávate pod povrch veci, základné nastavenie zvládnete aj bez asistencie.

Progresívne formy internetovej reklamy
Veľmi účinne dokážete propagovať a zvyšovať návštevnosť web stránky prostredníctvom sociálnych sietí. Toto prostredie je pre internetový marketing ako stvorené. Máte príležitosť svoju web stránku predstaviť širokému publiku s vysokým stupňom záujmu o váš produkt, či službu. Toto publikum je naviac potencionálne prepojené na ďalšie a ďalšie skupiny ľudí, ktoré sa môžu o vás prostredníctvom týchto väzieb dozvedieť.
Starým dobrým spôsobom zvyšovania návštevnosti web stránky je email marketing. Aby ste ho mohli začať robiť účinne musíte mať samozrejme k dispozícii databázu dobrých kontaktov. Tú môžete vytvoriť z emailových adries svojich partnerov, aktívnym oslovovaním, či zberom emailových adries z najrôznejších kanálov ( odber newslettra z web stránky, webová registrácia a pod. ). Ak databázu máte, začať zvyšovať návštevnosť web stránky už nie je žiadna veľká veda. Pravidelne pripravujete pútavý obsah a udržujete sa v povedomí vytvorenej komunity rozosielaním emailových spravodajov. Dobrým nápadom je zaviesť v tejto činnosti istú pravidelnosť. Rozposielať emailové správy napr. raz za sedem dní, alebo jedenkrát mesačne.
Zvyšovať návštevnosť web stránky môžete samozrejme desiatkami ďalších spôsobov ( písaním blogu, zverejňovaním video návodov, PPT reklamou ), chce to len fantáziu a trocha dôvtipu. Toto však už bude až námetom ďalších článkov o internetovom marketingu, ktoré pripravujeme. Veríme, že tento krátky návod bude pre vás dobrým spôsobom ako reklamu na internete zvládnuť aspoň zo začiatku vlastnými silami.
Páči sa Vám článok? Bol pre Vás užitočný? Máte zaujimavú skúsenosť týkajúcu sa tejto témy napíšte nám o nej, alebo sa o ňu poďelte v diskusii k téme na Facebooku alebo na Twitteri.