
Tie najlepšie funkcie, ktoré musí mať Váš eshop Nápady a inšpirácie, ktoré pomôžu vytvoriť lepší eshop pre vás aj pre vášho zákazníka.

Zabudnite na zákaznícky účet nabúšený informáciami, rozšírené vyhľadávanie, či súvisiace produkty, o tých tu reč nebude. Sú to skvelé a praktické funkcie, ktoré návštevník Vášho eshopu určite ocení, ale v eshope ich má už dnes každý. Poobzerajte sa radšej s nami pri tvorbe eshopu po nových prístupoch, ktoré so sebou priniesla technológia, prípadne oprášte staré dobré obchodnícke funkcie, ktoré postupom času neoprávnene zapadli prachom, no napriek tomu dokážu byť aj dnes mimoriadne užitočné. Oboje totiž môžu predstavovať onu pomyselnú konkurenčnú výhodu a dôvod, prečo si zákazníci obľúbia nakupovať vo vašom eshope a nie u konkurencie.
Tvorba eshopu a voľba eshopových funkcií po poriadku
Pri tvorbe eshopu môžete vyberať zo stoviek funkcií a výber toho, čo nakoniec zvolíte je úplne na vás, preto si zoznam, ktorý vám ponúkneme rozhodne nevysvetľujte ako úplny, konečný, či nemenný. Jeho zámerom je byť vám inšpiráciou pri výbere a ponúknuť vám zopár nápadov, čo podľa nás stojí za to vtesnať do finálneho výberu funkcií.
Pre účely tohto článku a väčšiu prehľadnosť sme podobné funkcie zoskupili do kategórii podľa typu použitia na vyhľadávacie, funkcie komfortu návštevníka, typu zobrazenia produktov, podpory predaja a komunikačné funkcie.






Vyhľadávanie, filtrovanie, tvorba komfortného eshopu
Medzi šikovné vyhľadávacie funkcie patria napríklad:
Krokový vyhľadávací systém. Ten pomôže návštevníkovi vyhľadať konkrétny tovar postupnou, krokovou voľbou parametrov a preferencii s priebežnou informáciou o tom, koľko tovarov aktuálne vyhovuje zvoleným kritériám.
Našepkávač, čo je forma vyhľadávania, pri ktorej systém eshopu na základe postupne písaného textu ponúka návštevníkovi priamo vo vyhľadávacom poli pomocné návrhy pre dokončenie vyhľadávania.
Ako zástupcov eshopových funkcií komfortu zákazníka sme vybrali:
Dočasné záložkovanie, ktoré slúži návštevníkovi na tvorbu vlastného zoznamu tovarov, položiek, ktoré ho zaujali, ale nemá z rôznych dôvodov záujem ich ihneď vložiť do nákupného košíka. V spojení so zákazníckym kontom možno takéto zoznamy uchovávať pre návštevníka aj pre použitie do budúcnosti.
Rozsiahlejšie online nákupné systémy ponúkajú užívateľovi možnosť zjednodušiť formu zobrazenia napr. na riadkový zápis tovarov, alebo samostatné zobrazenie fotografii bez textového popisu a podobne. Niektoré eshopy sú naviac vybavené aj funkciou, ktorá dokáže po prihlásení personalizovať obsah pre každého užívateľa samostatne.
Pri tvorbe eshopu môžete tiež návštevníkom ponúknuť rôzne typy individuálneho prispôsobenia obsahu. Napríklad pomocou rôzneho radenia položiek ( podľa abecedy, ceny, dátumu pridania, či iného parametra ), alebo formou prispôsobenia počtu položiek na stránku.
Tovarový agent / Strážny pes. Funkcia, ktorá po vyplnení emailovej adresy upozorní návštevníka na akúkoľvek zmenu tovaru o ktorý prejavil záujem. Typicky ide o dostupnosť, či zmenu ceny.


Aby eshop predával a zákazník sa obskakovaným cítil
Cross-selling ( ponuku súvisiacich produktov, príslušenstva ) a up-selling ( ponúkanie vyšších rád výrobku ) pri funkciách podpory predaja ako sme avizovali tentokrát opomenieme. Pokladáme ich síce za veľmi za prospešnú, zároveň však dnes už príliš bežnú výbavu používanú pri tvorbe eshopov. Za zaujímavejších považujeme najrôznejších interaktívnych poradcov pri výbere, či pomocné rebríčky najpredávanejších, najlepšie hodnotených, najobľúbenejších produktov, ktoré pomáhajú majiteľom eshopov produkovať bestsellery a poskytujú najmä hľadajúcim a nerozhodnutým zákazníkom cennú nápovedu do ich výberu. Zaujímavé sú tiež rôzne špeciálne ponuky rôznej úrovne kreativity ( upozornenie na nižšiu cenu konkurencie, tovar v obmedzenom množstve, alebo čase za veľmi výhodnú cenu, vrátený tovar so zľavou atď. ).
Samostatnou kapitolou pri tvorbe eshopu je komunikačný systém informovania zákazníka o stave jeho objednávky. Ten je dnes štandardom. Dobrý majiteľ eshopu pridá ešte záujem o informáciu so spokojnosťou nákupu, odoslanú užívateľovi s odstupom niekoľkých dní po nákupe a väčšie eshopy s potrebným zázemím si môžu zákazníka hýčkať online podporou.
Nezabúdajte, však na to, že vytvoriť dobrý eshop neznamená použiť len tie najlepšie dostupné funkcie. Je to umenie nájsť správnu vyváženú kombináciu užívateľského komfortu a šikovných obchodníckych funkcií. Ak sme vás čo i len trocha inšpirovali, tak máme radosť. Určite sa s nami podeľte o podrobnosti. Radi s vami podiskutujeme o tom ako by mohli tie nápady pomôcť vytvoriť skutočne dobrý eshop.
Páči sa Vám článok? Bol pre Vás užitočný? Máte zaujimavú skúsenosť týkajúcu sa tejto témy napíšte nám o nej, alebo sa o ňu poďelte v diskusii k téme na Facebooku alebo na Twitteri.