Blog Webdesign

Ako som z vášho webu neodišiel do 10-tich sekúnd O použiteľnosti vstupnej web stránky (landing page), prvom dojme a návštevníckych zážitkoch

Webdesign a jeho desať sekúnd na zaujatie

Historka o desiatich sekundách, ktoré máte na zaujatie návštevníka vašej web stránky pred tým než vašu web stránku definitívne a navždy opustí je možno, tak stará ako webdesign sám. Zlá správa je, že sa na nej od jej vzniku takmer nič nezmenilo. A to „takmer“ v prechádzajúcej vete, pre vašu informáciu znamená výhradne to, že dnes máte tie sekundy štyri, nanajvýš päť.

Web stránky definitívne optimalizujeme na prvý dojem. Prvý dojem, spôsob akým zaujať návštevníka web stránky je svätým grálom webdesignu viac ako kedykoľvek pred tým.

5 dôvodov, prečo optimalizovať web stránku na prvý dojem.

  • Návštevníci web stránku na úvod len vizuálne skenujú a hľadajú zachytné body, smery, ktorými sa vydať. Príležitosť ukázať im práve v tejto chvíli cestu je neopakovateľná.
  • Prvý dojem je bez najmenších pochýb emocionálne veľmi silný vnem. Tie štyri sekundy a rozhodnutie zostať, môžu byť začiatkom jedného krásneho priateľstva (nie menšieho ako toho v Casablance).
  • Optimalizácia vstupnej web stránky (landing page) vás naučí vytvárať obsah s bezpodmienečným dôrazom na návštevníka. To ešte mnohokrát využijete pri tvorbe kvalitného obsahu naprieč celou web stránkou.
  • Optimalizácia vám pomôže pochopiť dôležitosť tvorby hierarchie webového obsahu. Pre použiteľnosť web stránky a komfort prehliadania je táto zručnosť neoceniteľná.
  • Ak vstupná stránka webu zlyhá v disciplíne prvého dojmu, na dojem druhý a tretí nedostane šancu.

„Hra o dojem“ pri tvorbe web stránky.

Čo teda návštevníka prinúti prehliadnúť si vašu web stránku a neodísť? Kde je deliaca čiara medzi rozhodnutiami odísť a zotrvať? Asi chápete, že to rozhodnutie stojí často na detailoch a okolnostiach mimo oblastí vplyvu webdesignéra. Dobrou správou však je, že existujú významné oblasti webdesignu, ktorými je možné rozhodnutie návštevníka o prehliadaní web stránky ovplyvniť.

  • Webdesign vstupnej web stránkyMusíte ju milovať
  • Optimalizácia obsahu web stránky z hľadiska relevancie Je pre vás tá pravá
  • Optimalizácia web stránky na návštevnícky zážitok Dobre sa s ňou cítite
  • Webdesign to je kvalitná hierarchia obsahu web stránky Spoznávanie nebolí

Webesign landing page

Design vstupnej stránky musí, návštevníka zaujať, vizuálne navigovať k dôležitým častiam obsahu a podnecovať k ďalšiemu prehliadaniu, alebo vykonaniu želanej akcie.

Relevancia obsahu vstupnej web stránky

Mať na vstupnej stránke webu relevantný obsah znamená mať tam presne ten obsah, ktorý návštevnik potrebuje, vyhľadáva, ktorý ho zaujíma.

Optimalizácia na zážitok

Dojem, „zážitok“ návštevníka z web stránky je vcelku komplexná záležitosť. Zjednodušene však vždy ide o to, že web stránka vyzerá a funguje v súlade s očakávaniami a sprístupňuje návštevníkovi relevantné informácie najjednoduchším možným spôsobom.

Webdesign a hierarchia obsahu

Priraďovať rôznemu obsahu, rôzny stupeň dôležitosti je kľúčové. Hierarchia sprehľadňuje obsah, zjednodušuje cestu k nachádzaniu dôležitých informácii, znásobuje komfort návštevníka web stránky.


Dobré rady zo starej učebnice webdesignu

Webdesign - stará učebnica
  • Ak vám web stránka v prvej sekunde nezvládla vysvetliť svoj účel a čo na nej nájdete, bez ohľadu na to, či si to uvedomujete, sklamala vaše návštevnícke očakávania
  • Dôležité prvky sa nachádzajú nad záhybom obrazovky ( časťou web stránky viditeľnou bez nutnosti rolovania obsahu smerom nadol )
  • Pri budovaní hierarchie obsahu web stránky sa vám môže hodiť vedieť niečo o modeli prevrátenej pyramídy
  • Dodržovaním webových konvencii
    zvyšujete komfort návštevníka
    web stránky
  • Snažiť sa zvýrazňovať všetky prvky web stránky je rovnaké ako nezvýrazniť nič.

Čítajte aj ďalšie témy nášho blogu

Páči sa Vám článok? Bol pre Vás užitočný? Máte zaujimavú skúsenosť týkajúcu sa tejto témy napíšte nám o nej, alebo sa o ňu poďelte v diskusii k téme na Facebooku alebo na Twitteri.