
Čo vám mali povedať o príprave obsahu pre web. O tom ako pripraviť obsah web stránky, ktorý bude užitočný pre návštevníka i autora webu.

Príprava kvalitného obsahu pre vašu web stránku.
Ak ste zatiaľ obsah pre žiaden web nepripravovali, poviete si, nie je nič jednoduchšie. Kto však už niekedy „tvrdý chlebík“ tvorby webového obsahu zakúsil, práve pravdepodobne ušetril za priehrštie neopodstatneného optimizmu, človeka bez tejto skúsenosti.
V čom teda tkvie tajomstvo vytvorenia kvalitného obsah web stránky a ako na tvorbu obsahu webu vyzrieť? Prečo, ako a pre koho by ste mali obsah tvoriť, aby to malo zmysel? Ako svojim obsahom zaujať?
Áno, tvorba obsahu web stránky je z časti veda, z časti umenie a z časti nadobudnutá skúsenosť. Tento text nie je návodom na tvorbu, jeho úlohou je ukázať vám užitočné spôsoby ako pri tvorbe obsahu premýšľať.
Myslite, počas celého procesu tvorby web stránky:






na návštevníka web stránky
pretože on je to najdôležitejšie, čo máte. Venujte absolútnu pozornosť jeho potrebám, vkusu, záujmom, interakcii s ním. Konkrétne to znamená venovať pozornosť dizajnu, informáciám, ktoré vyhľadáva, funkciám, ktoré využíva, veciam, ktoré sa mu na vašom webe páčia, ale aj nepáčia. Dívajte sa na svoj web jeho očami. Myslite naňho nepretržite. Vašu web stránku vytvárate preňho.
na ciele web stránky
pretože, ak neviete, čo chcete dosiahnuť, môžete sa len ťažko sťažovať na to, že sa vám to nepodarilo. Stanoviť ciele sa zdá byť jednoduché. Mať však disciplínu, mať ich pri tvorbe web stránky neustále na zreteli a vedieť ich dosiahnutiu podriadiť aj „malé“ každodenné rozhodnutia už také jednoduché nie je. Ciele si stanovujte reálne. Ušetríte si zbytočné rozčarovanie z neúspechu.
na to, čo vás približuje k cieľu
Spôsobov ako dosiahnuť svoj ciele je mnoho. Niektoré sú rýchle a efektívne, niektoré pomalé a kostrbaté. Vyberajte s rozmyslom, len tie najlepšie. Chcete na webe zbierať dáta svojich návštevníkov? Podmienite prezeranie celého vášho webu registráciou, alebo zorganizujete na vašom webe súťaž s prihlasovaním, ktoré bude obsahovať dáta, ktoré potrebujete? Vaše spôsoby sú doležité.
na svoj odkaz a svoju intuíciu
pretože váš web by mal niesť vášho ducha. Je skvelé zvládať rozumové disciplíny, ale na to, aby ste svojim webovým obsahom zaujali potrebujete doň vložiť niečo zo seba. Niečo, čo o dva mesiace po zverejnení na svojom webe, nenájdete na webe svojho konkurenta, niečo, čo nejde skopírovať, napodobniť, prispôsobiť, naklonovať, niečo, čo bude fungovať len pre vás.
na to, že obsah netvoríte pre seba
Môže sa vám to zdať nelogické, nespravodlívé a kruté zároveň. Čím skôr sa s tým však zmierite, tým skôr bude váš web užitočný vám aj jeho návštevníkom. Pochopte, že vy tomu rozumiete, oni nie. Vy ho máte za svoje dieťa, oni len ako krpca od susedov. Je nad mieru dôležité naučiť sa vidieť svoj webový obsah z iného uhla pohľadu.
na svoj rozpočet
pretože naozaj nie je najdôležitejšie mať na svojom webe všetku funkčnosť webového sveta, je dôležité mať tam, to čo funguje a tým využívať svoju energiu a zdroje efektívne. Pri tvorbe web stránky je vhodné rozčleniť si funkcie na nevyhnutné, voliteľné a postrádateľné a takto k nim prí výbere funkčnosti webu pristupovať.
Vyvarujte sa začiatočníckych chýb pri tvorbe obsahu web stránky
Pri tvorbe web stránky sa raďte, ale nenechajte sa zviesť z cesty. Vy viete, čo je dôležité. Nepokúšajte sa robiť dojem, tým, že budete “múdrejší” ako návštevníci vášho webu. Vzdajte sa veľkých obsahových plánov do budúcna. Spravte to hneď, alebo to nerobte vôbec. Analyzujte / sledujte ako váš webový obsah funguje výsledky však hodnoťte s nahľadom a rozvahou. Hľadajte inšpiráciu, ale nekopírujte. Vytvoriť jedinečný obsah kopirovaním nie je možné. Nelipnite na ňom, ak váš obsah nefunguje, treba ho nahradiť, vymeniť za lepší alebo zrušiť.Ak sa vám aj po prečítaní tohto krátkeho textu zdá vytvorenie kvalitného obsahu web stránky stále komplikované, vedzte, že je to najmä preto, že tomu, čo chcete povedať rozumiete a viete o tom všetko. Naviac. Pokúšate sa túto informáciu vložiť do obsahu spolu s informáciou, že to, čo uverejňujete máte radi a baví vás robiť to. To všetko robíte pre návštevníka vašej web stránky, človeka ktorý je len na začiatku cesty k poznaniu vás, vášho poznania, človeka ktorý zatiaľ ani presne nevie, či to, čo na vašom webe získa potrebuje, alebo ho to zaujíma. Držím vám palce, nech sa vám podarí presvedčiť ho a nech vám samotné poznanie, toho ako to funguje, pomáha vytvárať neustále kvalitnejší obsah vašej web stránky.
Páči sa Vám článok? Bol pre Vás užitočný? Máte zaujimavú skúsenosť týkajúcu sa tejto témy napíšte nám o nej, alebo sa o ňu poďelte v diskusii k téme na Facebooku alebo na Twitteri.