Blog Internetový marketing

6 dôvodov, prečo si nechať vytvoriť corporate identity. Presvedčte sa, že vytvorenie design manuálu a tvorba corporate identity značky je dobrým nápadom aj pre vás.

6 dobrých dôvodov na vlastnú corporate identity

Koncept tvorby corporate identity stojí na jednoduchej myšlienke, že všetky propagačné materiály, tlačoviny, obchodné dokumenty a externá aj interná komunikácia firmy, či značky majú používať jednotný design. Logo, grafické prvky, farby, typografia, úprava dokumentov aj celá filozofia designu sú definované pravidlami, ktoré tvoria jedinečnú a ucelenú vizuálnu identitu, pomocou ktorej zákazníci značku spoľahlivo odlíšia od iných. Nástrojom, ktorý tieto pravidlá definuje a stráži je design manuál.


Corporate identity je dôvod prečo chápete spojenie Ferrari s červenou farbou, či Mercedesu s hviezdou. Ste zvyknutí rozoznávať značky pomocou vzorov, pomocných vodítok, symbolov ktoré sú so značkou spojené. Tento proces je dlhodobý, zámerný a cielený. Vybudovať silnú dobre rozpoznateľnú značku je beh na dlhú trať, avšak čím skôr začnete, tým skôr môžete zbierať plody svojho úsilia.

Nasledujúce riadky odhalia dôvody, prečo je vytvoriť corporate identity dobrou voľbou aj pre vás.

Budovanie značky a tvorba corporate identity

Dôvod 1: ...pretože tvorba corporate identity znamená myslieť strategicky

Strategické myslenie velí premýšľať o zajtrajšku už dnes. Tvorba corporate identity je vašim plánom cesty. Mať plán znamená vedieť kam idete. Je to účelné a pragmatické rozhodnutie ako premyslene a cieľavedome budovať design a verejnú komunikáciu značky.

Ako design manuál šetrí financie a čas.

Dôvod 2: ...pretože corporate identity šetrí peniaze

Máte pravdu, vytvorenie design manuálu niečo stojí, preto neušetríte dnes. To, čo však dnes investujete sa vám vráti na úsporách. Úspore času, keď nebudete musieť vždy nanovo a znova riešiť design vizitiek, polep aút, či prezentácie. Pocítite to na úspore financií, keď ideu designu značky a riešenie všetkých bežných komunikačných potrieb budete mať pokrytú designovými vzormi navrhnutými v minulosti.

Ak sa chcete prezentovať profesionálne máte svoju corporate identity

Dôvod 3: ...pretože byť profesionálom znamená mať corporate identity

Je príliš drahé byť profesionálom vo svojej práci a neprispôsobiť tomu tvár značky. Profesionál prezentujúci sa ako amatér, ťažko niekoho presvedčí, že tomu, čo robí skutočne rozumie. Skutočný profesionál nikdy nerobí veci polovičate. Vytvoriť design manuál je prvým krokom ako si napraviť renomé. Design manuál zaručí, že vaša prezentácia bude vždy jednotná, uhľadená a profesionálna.


Tvorba corporate identity podporuje rast hodnoty značky

Dôvod 4: ...pretože tvorbou corporate identity zvyšujete svoju cenu na trhu

Dobre navrhnutá corporate identity znamená, že každý jeden leták, vizitka, brožúra zvyšujú vnímanie hodnoty značky v povedomí zákazníka. To ako vyzerá vaša corporate identity je jedným z faktorov, ktoré určujú vaše postavenie na trhu, hodnotnosť značky a v neposlednom rade aj výšku ceny, ktorú sú ochotní zákazníci za vaše produkty, či služby platiť.

Design manuál odhaľuje myšlienku designu

Dôvod 5: ...pretože design manuál odkrýva pozadie

Vysvetľovať zas a znova to isté je únavné. Ak ste však mali to šťastie a niekto vás raz dávno, keď ste v biznise začínali presvedčil, že vytvoriť design manuál je dobrý nápad, už nič nevysvetľujete. Tvoríte design značky na princípoch a jasne definovaných pravidlách, ktoré uľahčujú život vám i ostatným spolupracovníkom ( grafikom, tlačiarom, pracovníkom marketingu, public relations ).

Dobrá corporate identity vzbudzuje emócie

Dôvod 6: ...pretože dobrá corporate identity vzbudzuje emócie

Úlohou dobrej corporate identity je vyvolávať pozitívne emócie, navodzovať príťažlivosť a povzbudzovať pocit stotožnenia sa so značkou. Toto všetko sa úplne prirodzene deje, keď sa o značku poctivo staráte. Pocítite to na spätnej väzbe od zákazníkov, obchodných partnerov i zamestnancov.


Stále si myslíte, že investovať do tvorby vlastnej corporate identity sú zbytočne utratené peniaze a luxus, ktorý je len pre veľké a známe značky? Ani zďaleka. Corporate identity a design manuál komunikácie značky majú dnes jednotlivci, malí i strední podnikatelia, online spoločnosti. Na kohokoľvek pomyslíte. Corporate identity používajú ako nástroj, ktorý rieši ich každodenné požiadavky v oblasti externej aj internej komunikácie firmy. A rieši ich s ľahkosťou a efektívne. Bez mrhania drahocenným časom. Áno, môžete skúsiť zvládnuť to aj bez nich, ale odporúčame to len v prípade, ak si vždy radšej vyberáte „tú ťažšiu cestu“.

Čítajte aj ďalšie témy nášho blogu

Páči sa Vám článok? Bol pre Vás užitočný? Máte zaujimavú skúsenosť týkajúcu sa tejto témy napíšte nám o nej, alebo sa o ňu poďelte v diskusii k téme na Facebooku alebo na Twitteri.